Mass in B Minor

~ Veröffentlichung von J.S. Bach; The Sixteen (alle Versionen dieser Veröffentlichung ansehen, eine vorhanden)

Titelliste

| |
CD 1
Nr.TitelKünstlerBewertungLänge
1BWV 232 Kyrie / Chorus - Kyrie eleison
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: I. Kyrie eleison (Mass in B minor, BWV 232: Ia. Kyrie: Chorus "Kyrie eleison") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach9:00
2BWV 232 Kyrie / Duet (soprano) - Christe eleison
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Soprangesang:
Catherine Denley (contralto, mezzo‐soprano) und Catherine Dubosc (soprano)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: II. Christe eleison (Mass in B minor, BWV 232: Ib. Kyrie: Duet "Christe eleison") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:48
3BWV 232 Kyrie / Chorus - Kyrie Eleison
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: III. Kyrie eleison (Mass in B minor, BWV 232: Ic. Kyrie: Chorus "Kyrie eleison") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach3:34
4BWV 232 Gloria / Chorus - Gloria in excelsis Deo
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: IV. Gloria in excelsis Deo (Mass in B minor, BWV 232: IIa. Gloria: Chorus "Gloria in excelsis Deo") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach1:52
5BWV 232 Gloria / Chorus - Et in terra pax hominibus
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: V. Et in terra pax (Mass in B minor, BWV 232: IIb. Gloria: Chorus "Et in terra pax") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:07
6BWV 232 Gloria / Aria (soprano II) - Laudamus te
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Soprangesang:
Catherine Denley (contralto, mezzo‐soprano)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: VI. Laudamus te (Mass in B minor, BWV 232: IIc. Gloria: Aria "Laudamus te") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:23
7BWV 232 Gloria / Chorus - Gratias agimus
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: VII. Gratias agimus tibi (Mass in B minor, BWV 232: IId. Gloria: Chorus "Gratias agimus tibi") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
basiert auf:
Kantate, BWV 29 "Wir danken dir, Gott, wir danken dir": II. Coro "Wir danken dir, Gott, wir danken dir"
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach2:22
8BWV 232 Gloria / Duet (soprano I, tenor) - Domine Deus
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Soprangesang:
Catherine Dubosc (soprano)
Tenor-Gesang:
John Mark Ainsley (tenor)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: VIII. Domine Deus (Mass in B minor, BWV 232: IIe. Gloria: Duet "Domine Deus") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach5:28
9BWV 232 Gloria / Chorus - Qui tollis
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: IX. Qui tollis peccata mundi (Mass in B minor, BWV 232: IIf. Gloria: Chorus "Qui tollis peccata mundi") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
basiert auf:
Kantate, BWV 46 "Schauet doch und sehet, ob irgendein Schmerz sei": I. Coro "Schauet doch und sehet, ob irgendein Schmerz sei"
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach3:12
10BWV 232 Gloria / Aria (alto) - Qui sedes at dexteram Patris
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Hochgesang:
James Bowman (UK countertenor)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: X. Qui sedes ad dextram Patris (Mass in B minor, BWV 232: IIg. Gloria: Aria "Qui sedes ad dextram Patris") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:17
11BWV 232 Gloria / Aria (bass) - Quoniam to solus Sanctus
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Horn:
Roger Montgomery (horn player)
Bass-Gesang:
Michael George (operatic bass)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: XI. Quoniam tu solus Sanctus (Mass in B minor, BWV 232: IIh. Gloria: Aria "Quoniam tu solus Sanctus") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:30
12BWV 232 Gloria / Chorus - Cum Sancto Sprirtu
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: I. Missa: XII. Cum Sancto Spiritu (Mass in B minor, BWV 232: IIi. Gloria: Chorus "Cum Sancto Spiritu") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach3:51
CD 2
Nr.TitelKünstlerBewertungLänge
1BWV 232 Credo / Chorus - Credo in unum Deum
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: I. Credo in unum Deum (Mass in B minor, BWV 232: IIIa. Symbolum nicenum: Chorus "Credo in unum Deum") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach1:58
2BWV 232 Credo / Chorus - Patrem omnipotentem
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: II. Patrem omnipotentem (Mass in B minor, BWV 232: IIIb. Symbolum nicenum: Chorus "Patrem omnipotentem") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
basiert auf:
Kantate, BWV 171 "Gott, wie dein Name, so ist auch dein Ruhm": I. Coro "Gott, wie dein Name, so ist auch dein Ruhm"
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach2:01
3BWV 232 Credo / Duet (soprano I, alto) - Et in unum Dominum
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Countertenorgesang und Hochgesang:
James Bowman (UK countertenor)
Soprangesang:
Catherine Dubosc (soprano)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: III. Et in unum Dominum (Mass in B minor, BWV 232: IIIc. Symbolum nicenum: Duet "Et in unum Dominum") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:22
4BWV 232 Credo / Chorus - Et incarnatus est
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
The Symphony of Harmony and Invention
conductor:
Harry Christophers (conductor)
Interpret(in):
The Sixteen (UK choir)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: IV. Et incarnatus est (Mass in B minor, BWV 232: IIId. Symbolum nicenum: Chorus "Et incarnatus est") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach3:20
5BWV 232 Credo / Chorus - Crucifixus
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: V. Crucifixus (Mass in B minor, BWV 232: IIIe. Symbolum nicenum: Chorus "Crucifixus") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
basiert auf:
Kantate, BWV 12 "Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen": II. Coro "Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen"
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach3:12
6BWV 232 Credo / Chorus - Et resurrexit
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: VI. Et resurrexit (Mass in B minor, BWV 232: IIIf. Symbolum nicenum: Chorus "Et resurrexit") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:01
7BWV 232 Credo / Aria (bass) - Et in Spiritum Sanctum
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Bass-Gesang:
Michael George (operatic bass)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: VII. Et in Spiritum Sanctum Dominum (Mass in B minor, BWV 232: IIIg. Symbolum nicenum: Aria "Et in Spiritum Sanctum Dominum") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach5:18
8BWV 232 Credo / Chorus - Confiteor unum baptisma
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: VIII. Confiteor (Mass in B minor, BWV 232: IIIh. Symbolum nicenum: Chorus "Confiteor") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:54
9BWV 232 Credo / Chorus - Et Expecto
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: II. Symbolum Nicenum: IX. Et expecto (Mass in B minor, BWV 232: IIIi. Symbolum nicenum: Chorus "Et expecto") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
basiert auf:
Kantate, BWV 120 "Gott, man lobet dich in der Stille": II. Coro "Jauchzet, ihr erfreuten Stimmen"
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach2:15
10BWV 232 Sanctus / Chorus - Sanctus
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: III. Sanctus (Mass in B minor, BWV 232: IVa. Chorus "Sanctus") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:50
11BWV 232 Osanna / Chorus - Osanna
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: IV. Osanna, Benedictus, Agnus Dei, Dona nobis pacem: I. Osanna in excelsis (Mass in B minor, BWV 232: IVb. Chorus "Osanna in excelsis") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
basiert auf:
Kantate, BWV 215 "Preise dein Glücke, gesegnetes Sachsen": I. Coro I/II "Preise dein Glücke, gesegnetes Sachsen"
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach3:03
12BWV 232 Benedictus / Chorus - Aria (tenor) Benedictus
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Tenor-Gesang:
John Mark Ainsley (tenor)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: IV. Osanna, Benedictus, Agnus Dei, Dona nobis pacem: II. Benedictus (Mass in B minor, BWV 232: IVc. Aria "Benedictus") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach4:25
13BWV 232 Osanna / Chorus - Osanna
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: IV. Osanna, Benedictus, Agnus Dei, Dona nobis pacem: III. Osanna repetatur (Mass in B minor, BWV 232: IVd. Chorus "Osanna in excelsis") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
basiert auf:
Kantate, BWV 215 "Preise dein Glücke, gesegnetes Sachsen": I. Coro I/II "Preise dein Glücke, gesegnetes Sachsen"
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach3:03
14BWV 232 Agnus Dei / Aria (alto) - Agnus Dei
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Hochgesang:
James Bowman (UK countertenor)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: IV. Osanna, Benedictus, Agnus Dei, Dona nobis pacem: IV. Agnus Dei (Mass in B minor, BWV 232: IVe. Aria "Agnus Dei") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach5:37
15BWV 232 Dona nobis pacem / Chorus - Dona nobis pacem
Techniker(in):
Mike Hatch (engineer/editor)
Produzent(in):
Mark Brown (operatic bass, early music singer, conductor, and producer)
Chorgesang:
The Sixteen (UK choir)
Orchester:
Orchestra of The Sixteen
conductor:
Harry Christophers (conductor)
aufgenommen bei:
St. Augustine’s Church (Kilburn, London) in London (Greater London), England, Vereinigtes Königreich
recording of:
h-Moll-Messe, BWV 232: IV. Osanna, Benedictus, Agnus Dei, Dona nobis pacem: V. Dona nobis pacem (Mass in B minor, BWV 232: IVf. Choir "Dona nobis pacem") (in 1994-04)
komponiert in:
Leipzig, Sachsen, Deutschland (von 1747 bis 1749)
Komponist(in):
Johann Sebastian Bach (German Baroque period composer & musician)
basiert auf:
Dona nobis pacem
Teil von:
h-Moll-Messe, BWV 232 (Hohe Messe in h-Moll, BWV 232, Mass in B minor)
Johann Sebastian Bach2:43